Betelskolan 7-9

Fotograf: Exakta Foto

I Betelkyrkans bottenvåning på Lindblomsvägen 21, ligger Betelskolan. Där går elever i årskurs 7-9.

Betelskolan drivs på kristen grund och har därför en konfessionell inrikting i utbildningen. I denna inrikting ingår morgonsamling samt en lektion i kristendom varje vecka.

I Betelskolan har drama och musik en framträdande roll. Eleverna har utökad tid i musik från åk 3. Från åk 6 lär sig eleverna grunderna på akustisk gitarr och får prova att spela trummor, elgitarr, bas och keyboard.

Varje år gör Betelskolan skolövergripandeprojekt, bland annat Barnens Teaterdag. Detta ger sammanhållning, träning i att arbeta tillsammans och träning i att våga framträda. Dessa tillfällen är obligatoriska skoldagar och ledighet ges vid andra dagar som kompensation.