Skolresor

De äldre eleverna gör några skolresor av både kunskaps-, trevlighets- och gemenskapskaraktär. Bland annat åker årskurs 9 till Berlin.

Vid dessa resor står skolan för en del av kostnaden, eleverna håller i försäljning och tjänar genom det ihop pengar och resterande pengar samlas in i en insamling. Alla ska kunna åka med på dessa resor oavsett om vårdnadshavarna har råd eller inte. Dessa resor är mycket viktiga för varje elev och därmed också för varje elevgrupp.

Stockholmresa, åk 6

I maj brukar åk 6 åka till Stockholm. Resan brukar innehålla guidade visningar på Vasaskeppet samt Stadshuset där det ingår visning av vår rikstad och regering. Även slottet tittar vi på. Det ingår även lite nöje på Gröna Lund och ibland lite shopping.

Berlinresa, åk 9

I årskurs 9 åker Betelskolans elever vanligtvis till Berlin. Där får de se regeringshuset, minnesmonument för judar, guidning om Tysklands delning under kalla kriget, Brandenburger-monumentet samt ett besök med guidning på Sachsenhausens koncentrationsläger.